Ви вже замислилися про підготовку малюка до школи, але не знаєте, з чого почати? Пропонуємо вам прості та користі завдання, які ви зможете самі проводити з дитиною без допомоги викладача та використання інтернету чи якихось гаджетів.
Усі приклади – це цікаві ігри, що подобаються дошкільнятам. Але ми пропонуємо починати з 5-7 завдань в день, а якщо малюк починає капризувати або відволікатися, то навіть з меншої. Далі поступово ви можете нарощувати оберти, коли дитина звикне до такого формату.
Нижче ми навели деякі приклади таких цікавих ігор. Обирайте ті завдання для підготовки до школи, що підходять вашій дитині по рівню розвитку, тобто, будуть не складні й одночасно цікаві. Обов’язково розвивайте пам’ять та увагу малюка, бо без цих навичок в школі першокласникам дуже важко. Вигадуйте схожі ігри на основі тих, що ми запропонували.
Слухай та роби
Даємо дитині завдання: плекати в долоні кожного разу, коли вона чує назву тварини. І починаємо перелік самих різних слів, наприклад: «Стіл, ковдра, морква, картопля, собачка, ліжко, книжка, ведмедик….»
Наступний етап – ускладнюємо. Тепер треба не плекати в долоньки, а вставати або, навпаки присідати, кожного разу, коли малюк чує назву, наприклад, рослини. Обирайте для першого завдання те, що ваша дитина знає краще, далі – ускладнюйте.
Якщо гра стає дуже простою, можна перейти до третього етапу: поєднати перші два. Тобто, коли ви називаєте тварину – плекає в долоні, коли рослину – встає. Далі процес можна зробити ще складнішим, але тільки, якщо дитина гарно справляється.
Покажи що я називаю
Перший етап традиційно найпростіший. Ви називаєте частини тіла дитини, а малюк показує на собі. Тобто, ви кажете «рука» - малюк повинен показати на свою руку. Одночасно ви теж можете показувати на свою руку, як рівноправний учасник гри.
Поступово, коли дитина освоїться, починайте її заплутувати. Наприклад, ви кажете «рука», а на собі показуєте на ногу.
Аналогічно можна грати з використанням якихось предметів, одягу, посуди й так далі.
Пари слів
Ця гра розвиває одночасно пам’ять та асоціативне мислення. Ви називаєте пари слів і просите малюка їх запам’ятати. А потім називаєте перше слово, а малюк повинен назвати друге.
Це може бути: «літо – спека», «дівчинка – сукня», «квіти – ваза» і так далі.
Спочатку перелік пар повинен бути невеликим, далі збільшуйте його.
Допомагайте дитині вчитися запам’ятовувати різними методами:
- Повторювати вголос та подумки;
- Знаходити схожість та об’єднувати в групи;
- Запам’ятовувати через асоціації зі схожими предметами/явищами.
Повтори фігуру
Ще одне цікаве завдання для підготовки дітей до школи, на цей раз воно направлене на розвиток пам’яті. Викладаєте з паличок якусь фігуру (квадрат, трикутник, потім і більш складні). Даєте дитині час, щоб вона цю фігуру запам’ятала. Змішуєте палички в купу і просите відтворити фігуру самостійно.
Знайди зайве слово
Ця гра вже на розвиток мислення. Спочатку, до того, як в неї грати, можна поміркувати з дитиною в форматі простої розмови, відповідаючи на питання: «Ось якщо ранок, ми снідаємо, а що ми робимо ввечері?», «Маленька людина – дитина, а маленька собачка то хто?» Таких питань можна вигадати багато, це допоможе малюку орієнтуватися в причинах та наслідках, розуміти послідовності та зв’язувати між собою різні явища.
А далі переходимо вже до самої гри. Придумайте ряди слів і просіть знайти зайве слово. Наприклад:
Хвилина, година, осінь, секунда
Старий, давній, дряхлий, маленький
Дуб, сосна, полуниця, береза
Поступово можна збільшувати кількість слів в ряду. А якщо дитина відразу не відповіла, обов’язково розбирайте, чому саме зайве те або інше слово.
Як бачите, підготовка до школи, завдання в ігровому форматі можуть бути дуже веселі й цікаві не тільки малюку, але й вам.